Close

Zdrowe porady

Drodzy Rodzice,
w tym miejscu znajdziecie porady dotyczące zdrowia swoich pociech. Będą one stale uzupełniane, warto więc zaglądać tu częściej.

Moc dobrych tłuszczów
Przygotowując surówki i sałatki dla dzieci – warto dodać do nich olej roślinny, oliwę lub orzechy. Zawierają one nienasycone kwasy tłuszczowe i ułatwiają przyswajanie rozpuszczalnych w tłuszczach witamin A, D, E i K.

Słodka Rada
Większość dzieci uwielbia słodkości. Warto je jednak ograniczyć tylko do wyjątkowych okazji. Słodycze, ciasta czy słodzone soki i napoje gazowane dostarczają przede wszystkim dużo kalorii, a niewiele składników odżywczych.

Mleczna droga
Jeśli podajesz dzieciom mleko pod różną postacią (np. serki, jogurty) – pamiętaj, by wybierać produkty mleczne bez dodatku cukru.

Po pierwsze śniadanie!
Pierwsze śniadanie jest bardzo ważne – nie wypuszczaj bez niego swojego dziecka. Dzieci, które go nie jedzą, miewają problemy z koncentracją i zapamiętywaniem, skarżą się też na dolegliwości żołądkowe.

Jesień? Jabłko na zdrowie!
Na obfitujące w warzywa i owoce lato musimy poczekać jeszcze rok. Ale jesienią mamy… jabłka! Właśnie teraz są najsmaczniejsze, tym chętniej sięgną po nie nasze dzieci. Jabłko zawiera sporo błonnika, który usprawnia trawienie, witaminy z grupy B czy magnez – eksperta od kojenia nerwów.