Close

WITAMUSKI

to musujące witaminy rozpuszczające się w ustach, stworzone specjalnie dla dzieci. Mają pyszny smak, idealny skład i zadanie, by sprzyjać Waszemu zdrowiu i energii. Chcecie je poznać bliżej? Zagrajcie w WITAMUSKOWĄ grę z SUPERBOHATEREM, rozwiążcie quizy i poczytajcie o witaminkach. I koniecznie zaproście na stronę Rodziców!

O witaminach

WITAMINY to substancje, które są konieczne, by być zdrowym, pełnym energii i dobrego humoru. Można je zjadać w ulubionym daniu, ale i uzupełniać codzienne posiłki witaminami takimi jak WITAMUSKI. A do czego służy każda z witamin? Rymowanki ułatwią Ci zrozumienie niektórych witaminowych SUPERMOCY!

c-1.png
d.png
a-1.png
e-1.png
b1.png
b2-1.png
b3.png
b5.png
b6-1.png
b7.png
b12-1.png
ca3.png

Zdrowe porady

Moc dobrych tłuszczów
Przygotowując surówki i sałatki dla dzieci – warto dodać do nich olej roślinny, oliwę lub orzechy. Zawierają one nienasycone kwasy tłuszczowe i ułatwiają przyswajanie rozpuszczalnych w tłuszczach witamin A, D, E i K.

Słodka Rada
Większość dzieci uwielbia słodkości. Warto je jednak ograniczyć tylko do wyjątkowych okazji. Słodycze, ciasta czy słodzone soki i napoje gazowane dostarczają przede wszystkim dużo kalorii, a niewiele składników odżywczych.

Mleczna droga
Jeśli podajesz dzieciom mleko pod różną postacią (np. serki, jogurty) – pamiętaj, by wybierać produkty mleczne bez dodatku cukru.

Po pierwsze śniadanie!
Pierwsze śniadanie jest bardzo ważne – nie wypuszczaj bez niego swojego dziecka. Dzieci, które go nie jedzą, miewają problemy z koncentracją i zapamiętywaniem, skarżą się też na dolegliwości żołądkowe.

Jesień? Jabłko na zdrowie!
Na obfitujące w warzywa i owoce lato musimy poczekać jeszcze rok. Ale jesienią mamy… jabłka! Właśnie teraz są najsmaczniejsze, tym chętniej sięgną po nie nasze dzieci. Jabłko zawiera sporo błonnika, który usprawnia trawienie, witaminy z grupy B czy magnez – eksperta od kojenia nerwów.